Search
Close this search box.
Pengarah Operasi Mekah, Rozila Omar Ali. Foto TVS

Haji: TH tingkat mutu perkhidmatan pelanggan, urus aduan segera

ByLuqman Muhammad

MEKAH, 29 Mei: Lembaga Tabung Haji (TH) komited untuk menambah baik pusat khidmat pelanggan dalam usaha memberikan perkhidmatan yang lebih efisien kepada jemaah yang menunaikan ibadah haji kali ini.

Pengarah Operasi Mekah, Rozila Omar Ali berkata ini kerana TH perlu memberi fokus kepada keperluan jemaah sekali gus memastikan segala aduan dapat diselesaikan dengan kadar yang ditetapkan.

“Bagi saya, TH perlu menjaga keperluan jemaah, jadi fokusnya adalah kepada khidmat pelanggan, kita akan cuba pastikan gerak kerja dan koordinasi pasukan termasuk pejabat pengurusan operasi di Madinah.

“Kita akan menguruskan aduan-aduan jemaah untuk diselesaikan dalam tempoh yang ditetapkan, fokusnya masih kepada khidmat pelanggan,” kata Rozila ketika ditemui pemberita di Ibu Pejabat Tabung Haji Mekah, di sini, pada Selasa.

Kata Rozila lagi, daripada statistik awal ketibaan jemaah haji Malaysia daripada Madinah ke Mekah memperlihatkan aduan tertinggi melibatkan kehilangan beg dan kesosakan bagasi.

“Alhamdulilah dengan koordinasi yang berkesan dan komunikasi di antara pejabat di Madinah dan Mekah segala urusan tersebut dapat dilaksanakan.

“Ada kes terpencil yang ambil masa lama, namun semuanya dapat diselesaikan dan memenuhi keperluan jemaah tersebut,” katanya lagi. – TVS

TVS provides up-to-date news, captivating dramas, and diverse program which are disseminated via channel 122 MYTV, UnifiTV and ASTRO. Stream live via MYTV Mana-Mana, UnifiTV and ASTRO GO apps now.

Follow us on social media:
Facebook: @tvsarawak , @tvs122

Instagram: @tvsarawak, @TVS_Entertainment

Telegram: @tvsarawak

TikTok: @tvsarawak, @tvs_entertainment

X: @tvsarawak

YouTube: @tvsarawak, @TVSEntertainment

WhatsApp: TVS

 

Berita Berkaitan